Anksiyete Bitkisel Tedavi
15 Mayıs 2024

Anksiyete Bitkisel Tedavi

Anksiyete bitkisel tedavi: Anksiyete psikolojik bir rahatsızlıktır. Panik bozukluğuna benzer belirtileri vardır. Kaygıların yoğun yaşanması kişinin gündelik hayat kalitesini düşürmektedir. Ancak bazı insanlarda bu kaygı hissi öylesine yoğun yaşanır ki bu durum onların hayatlarını zorlaştırır ve sosyal davranış bozukluklarına neden olur. Bazı hallerde şiddetli bir tedirginlik duygusuna bazen de panik derecesine varacak kadar ciddi boyutlara ulaşır. Kişilerde sık sık dışarı çıkma arzusu, baş dönmesi, çarpıntı, terleme ve görme bozuklukları oluşabilir. Anksiyete rahatsızlığı olan kişilerde düzenli olarak egzersiz yapılması, düzenli beslenmesi, kahvaltı atlamaması, sigara ve alkol gibi alışkanlıklardan uzak durması gerekmektedir. Erken yatıp erken kalkmak sabah ve akşam üstü saatlerde güneş ışığından faydalanması gereklidir. TV ve bilgisayar karşısında uzun süre zaman geçirmesi hastalığını tetikleyici etkenlerdendir.

Anksiyete iyi gelen bitkiler

Şerbetçi otu, Anksiyete için en etkili çözümlerden biridir. Zihni ve bedeni sakinleştirici özelliği vardır. Bir bardak kaynar suyun içerisine bir tutam şerbetçi otu eklenir ve 10 dakika demlenmeye bırakılır. Demlendikten sonra bir dilim limon sıkılarak aralarda tüketilir.

Papatya çayı: Beyin hücre reseptörlerine bağlanır ve zihnin sakinleşmesini sağlar iyi bir antidepresandır. Bir bardak kaynamış suyun içerisine bir miktar papatya eklenir ve 10 dakika demlendirilir. Limon ve bal eklenerek tüketilir.

Kedi otu: Kedi otu sakinleştirici dinlendirici etkilere sahiptir. Biraz kurutulmuş kedi otu bir bardak kaynar suya ekleyerek dinlendirilir çay şeklinde tüketilir. Yeşil çay yapraklarıyla karışım olarak da demleyebilirsiniz.

Badem: İçeriğindeki E vitamini için beslenme düzenine eklenerek faydalanılabilir. Bir kâse suyun içerisine ekleyeceğiniz bir miktar badem bir gece bekledikten sonra ezilerek ertesi sabah yenilir.

Biberiye: Sinirlerin yatışmasına yardımcı olan bir bitkidir ve anksiyete belirtilerinde rahatlama sağlar. Yemeklere baharat olarak ekleyip tüketileceği gibi çay olarak da kullanılabilir.

Melisa çayı: Melisa çayı sinirlerin yatışmasına yardımcı olur ve sakinleştir. Bir bardak kaynar suyun içerisine birkaç melisa yaprağı koyularak demlenmesi beklenir. Demlenen çayın içerisinden yaprakları süzülerek çıkartılır. Limon veya bal ekleyerek tatlandırılabilir.

Omega 3 yağ asitleri: Omega 3 açısından zengin gıdalarla beslenmek beyin hücrelerinin genel işleyişini artıracaktır. Fındık, somon, midye gibi gıdalar omega 3 bakımından zengin gıdalardır.

Empsom suyu: Empsom tuzu yorgunluk ve halsizliğe iyi gelir. Ilık su dolu küvete bir çay bardağı empsom tuzu ekleyin ve karıştırın. Bu suyun içerisinde ortalama 20 dakika kalın her gün düzeni olarak yapılması tavsiye edilir rahatlık hissi verir.

Lavanta yağı: Lavanta yağı kan basıncının düşmesine iyi gelir. Lavanta yağıyla alın bölgesine yapılan masaj zihinsel aktivitelerin artmasına yardımcı olacağı gibi kokusu da rahatlatacaktır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Genel Anksiyete Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Genel Anksiyete Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Anksiyete Testi Nasıl Yapılır?

Anksiyete Testi Nasıl Yapılır?

Beck Anksiyete Ölçeği

Beck Anksiyete Ölçeği

Sosyal Anksiyete Belirtileri ve Tedavisi

Sosyal Anksiyete Belirtileri ve Tedavisi

Anksiyete Hastalığı Belirtileri ve Tedavisi

Anksiyete Hastalığı Belirtileri ve Tedavisi